Gamescooooooom :D

Gamescom - Blizzard

Door Foritain op zondag 23 augustus 2015 23:51 - Reacties (4)
Categorie: Gamescom 2015, Views: 1.605

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0054/001.png

Blizzard is zonder twijfel één van de grootste sponsoren van Gamescom. Waar de meeste bedrijven het moeten doen met een enkele leuke booth heeft Blizzard voor hun individuele games een booth die (wat oppervlakte betreft in elk geval) de meeste concurrenten (collegas?) tot B-uitgever lijkt te bombarderen. Hoewel ik de mensen die keihard aan al die booths werken niet wil afvallen, lijkt de Blizzard booth(s) vanuit een leken oogpunt niet bijster complex vergeleken met enkele van die conculegas (sp?). Waar wij bij Homefront door gewapende mannen met maskers in volwaardige roleplay stijl door de opgetuigde wachtrij gepusht werden (overigens prima amusant) doet Blizzard iets wat de meeste gamers vermoedelijk meer zullen waarderen: hééééél veel pcs neerzetten om lekker op te gamen! Dat het werkt zie je direct, want de wachtrijen zijn kort of praktisch niet aanwezig. Good guy Blizzard?

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/301.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/302.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/303.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/304.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/305.JPG

Je kon Warcraft spelen, (een deel van) de aankomende Starcraft uitbreiding, Hearthstone, Heroes of the Storm (onlangs aan begonnen, best leuk voor een beetje casual fun en voor mensen voor wie LoL games te lang zijn een leuk alternatief.) en ook de nieuwe game “Overwatch” was speelbaar, een multiplayer / PvP shooter. Leuke eerste indrukken, en zeker een game die wij ook gaan volgen. Een beetje pijn deed het ontbreken van ook maar iets Diablo-gerelateerd. Als D1 en D2 fanaat, en toch ook D3 liefhebber, was het erg jammer dat er echt geen woord over werd gerept, terwijl het Diablo universum toch erg mooi is.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/306.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/307.JPG
Lekker traditioneel characters kiezen, de dame aan een female sniper, ik aan een iets-uit-de-kluiten-gegroeide soldier-type

Ook traditioneel bij Blizzard zijn de levensgrote game characters, echt hele toffe poppen om in het echt te zien. Blizzard heeft wat mij betreft gewoon de beste props staan. Ik zal de plaatjes wederom het werk laten doen. (En Tyrael maakte het Diablo-gemis toch weer een beetje goed...)

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/401.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/402.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/403.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/404.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/405.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/406.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/407.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/408.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0062/409.JPG

Op de tweede dag zou Blizzard hun nieuwe Warcraft uitbreiding aankondigen, iets waar wij graag bij waren geweest maar wij waren aardig door onze tijd heen en gingen op dat moment weer rustig huiswaards. Nu zal ik WoW liefhebbers niets over Legion kunnen vertellen wat ze nog niet al weten, maar dat wij als oud-WoW’ers er tzt weer aan moeten geloven lijkt wel te verwachten.

Maar waarom haal ik Blizzard in het bijzonder aan? Sure, we hadden Overwatch gespeeld, maar de meeste publishers of developers die wij op Gamescom heb gezien krijgen geen persoonlijke aandacht, en verder hebben wij ook niets met Blizzard gedaan. Zoals meer en meer mensen tegenwoordig had mijn leventje er echter heel anders uit gezien zonder het internet, en bij ons in het bijzonder online gaming. Dankzij Blizzard hebben mijn geweldige dame en ik elkaar leren kennen, en zonder die ervaring had dat ongelofelijke leuke manneke wat ons huis dagelijks onveilig maakt er niet geweest. Ik ben niet zo van diepe betekenissen en dergelijk geneuzel, maar wel realistisch genoeg dat ik Blizzard minstens een bedankje verschuldigd ben dat het alles op deze manier uit mocht pakken. Bij deze: Blizzard bedankt! :D

En dat terwijl mijn ouders vroeger altijd zeiden dat al die games nergens goed voor zijn.. pfffff.

Hierbij komt het Gamescom reeksje van mij dan ook tot een m.i. passend einde. Blijf vooral lekker gamen allemaal, en kom volgend jaar ook een kijkje nemen op dit games-fest waar echt heel veel te beleven valt. Heb je iets gemist, in het overzicht hieronder vind je alle Gamescom updates van mijzelf en mijn buddies Pim / pclinde en Herman / Kiswum.

Overzicht Gamescom Blogs Stephan / Foritain:
- Gamescom Inleiding
- Retro- & family games
- Er is ook hardware! CaseKing Powerrr
- ROCCAT
- Corsair
- Casemods
- Dreadnought
- Dying Light: The Following
- Blizzard


Overzicht Gamescom Blogs Pim / pclinde:
- Gamescom 2015 – Een nieuwe ervaring
- Intel
- MSI
- Nintendo
- eSports + games
- Drakensang Online
- Gamescom Random
- Keulen City (beer included)

Overzicht Gamescom Blogs Herman / Kiswum
- De Beursvloer
- De Tweakers Express
- Dudes in dresses!

Gamescom - Dying Light - The Following

Door Foritain op vrijdag 21 augustus 2015 22:43 - Reacties (2)
Categorie: Gamescom 2015, Views: 1.522

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0054/001.png

Één van mijn absoluut favoriete games van het afgelopen jaar was “Dying Light”, een zombie / survival / parkour game waar ik echt uren van heb kunnen genieten. Hoewel er wel guns in de game zaten bracht ik de meeste tijd door met zelf geknutselde melee wapens, en was het soms erg spannend wanneer er weer een nieuwe, nog sterkere, zombie op mijn pad kwam. Daarbij was het parkour gedeelte heerlijk, lekker rennen, springen en klauteren om de grote stad zonder kleerscheuren door te komen, en de eerste keer dat ik in de nacht naar buiten ging, en ’s nachts zijn de lastigste zombies buiten te vinden, moest ik aardig zweten. Ken je Dying Light niet, maar ben je wel een survival / zombie / adventure game type? Check Dying Light zeker eens.

De dame was minstens even gek op de game, en toen wij op Gamescom tegen de (besloten) unit van Techland aanliepen waar “Dying Light – The Following” groot op de muur stond meende ik een kleine squeak van geluk te horen. Gelukkig hadden ze nog tijd om een afspraakje in te plannen, en zo konden wij een stukje van de nieuwe uitbreiding in co-op spelen. Helaas was het niet toegestaan foto's of screenshots te maken, maar de uitbreiding leek al een aardig eind onderweg.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0061/301.jpg



In de uitbreiding speel je wederom in de rol van Kyle Crane, maar ditmaals breng je je tijd door in de ‘outback’ van Harran, de stad uit het origineel, waarbij deze nieuwe map even groot is als de twee mapdelen uit het origineel tesamen. Uiteraard is ook dit deel van de wereld goed naar de … en is overleven geen eenvoudige taak. “The Following” leent zijn titel aan een mysterieuze en invloedrijke sekte die je moet zien te infiltreren en iets moet gaan ontrafelen; toegegeven, heel goed luisteren kan ik niet, zeker niet wanneer je inmiddels in super toffe gameplay zit. Techland had namelijk een leuke test opstelling, waar je met z’n tweetjes dus in co-op speelt, en de dev gelijktijdig in je hoofdtelefoon kan spreken en je eea over de wereld, het verhaal, en uiteraard de nieuwe gameplay elementen verteld.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0061/302.jpg

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0061/303.jpg

Waar Dying Light zich primair op de bebouwde kom leek te richten met vooral veel gebouwen, klimmen, en smalle straatjes, is de uitbreiding direct anders. Wij begonnen in de bergen, en eindigden in grote open stukken landbouwgebied waar je dus op andere kunsten moet vertrouwen dan enkel je parkour skills. Uiteraard brengt een uitbreiding meer missies, nieuwe skills, wapens (waaronder een hele vette crossbow), maar de grote toevoeging is je wagentje. Deze kan je in tal van manieren upgraden en je kan je driving skills net als je combat en survival skills in het origineel op veel manieren verbeteren en uitbreiden. Ik moet zeggen dat co-op met een buggy, oftewel met één driver en één gunner, een hele leuke ervaring is. Het blijft echter Dying Light, en geen Rambo film, dus onderschat de zombies zeker niet.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0061/304.jpg

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0061/305.jpg

Dying Light was al een topper waar je echt dagen zoet mee was, en het lijkt erop dat de uitbreiding dit feestje enkel nog zal verlengen. Ik heb er in ieder geval al zin in.

Overzicht Gamescom Blogs Stephan / Foritain:
- Gamescom Inleiding
- Retro- & family games
- Er is ook hardware! CaseKing Powerrr
- ROCCAT
- Corsair
- Casemods
- Dreadnought
- Dying Light: The Following
- Blizzard


Overzicht Gamescom Blogs Pim / pclinde:
- Gamescom 2015 – Een nieuwe ervaring
- Intel
- MSI
- Nintendo
- eSports + games
- Drakensang Online
- Gamescom Random
- Keulen City (beer included)

Overzicht Gamescom Blogs Herman / Kiswum
- De Beursvloer
- De Tweakers Express
- Dudes in dresses!

Gamescom - Dreadnought

Door Foritain op donderdag 20 augustus 2015 23:04 - Reacties (6)
Categorie: Gamescom 2015, Views: 2.040

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0054/001.png

Gamescom draait uiteraard vooral om games. En hoewel wij in huis zeker game-liefhebbers zijn, zijn wij ook zeker weer niet up-to-date met alle ontwikkelingen in dat wereldje; we blijven toch vooral hardware-typjes die ook graag wat games spelen. Waar er meer dan genoeg te lezen valt over alle grote uitgevers, en wij daar inhoudelijk toch weinig aan toe kunnen voegen, zijn er toch een paar ervaringen die wij graag willen delen. Terwijl grote groepen zich haastte van booth naar booth waar ‘hun’ games speelbaar waren liepen wij zonder plan een beetje rond te snuffelen naar wat er zo allemaal te zien en spelen was, en op die manier kom je soms best leuke en onverwachte dingen tegen.

Één van de games die ons in het bijzonder opviel was “Dreadnought”, een PvP Space game waarin je met 5 man en 5 spaceships het tegen een even zo groot vijandig team moet opnemen en elkaar, niet geheel onverwacht, uit de ‘lucht’ moet knallen. Waarom viel deze game op? Space is awesome! Van Elite tot de oude X-wing games, van Freelancer tot Eve-Online (te veel herinneringen om op te noemen), space games zijn gewoon cool. Als ik de tijd had had ik vermoedelijk nog altijd Eve gespeeld, maar de school-/studententijd is voorbij, en zelfs een heel potje League of Legends (mag je toch al snel een uurtje voor uit trekken) is zelden een optie.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/301.JPG

Precies dat laatste is de tweede reden dat Dreadnought aansprak; deze game moet voor snelle potjes gaan zorgen. Wij hadden uitgebreid gelegenheid om met twee van de mannen van Yager, die deze game maken, en zij vertelden ons één en ander over wat zij met deze game proberen te bereiken. Zo wordt de game free-to-play, maar mag het niet pay-to-win worden, waarbij een focus moet komen te liggen op betaalde vanity upgrades. Interessant was dat ze de game weliswaar in kortere / snelle rondes willen laten uitspelen, maar dat de gameplay zelf juist focust op tactiek en strategie, en niet op twitch-gaming. Een combinatie die een wat oudere en/of rustigere gamer aan lijkt te spreken, maar tevens moet de game dusdanig toegankelijk worden dat het praktisch voor alle leeftijden is. Nu blijf ik een groot Eve fan, maar een game met een learning curve in de vorm van een vertikale lijn omhoog is niet voor iedereen. Tevens was het leuk om te horen hoe zijn tot deze game kwamen: Yager hun eerste game was een combat flight sim (genaamd Yager) in 2003, en in die tijd was een combinatie van resources en techniek, of een gebrek eraan, eigenlijk niet voldoende om de game te maken die zij voor ogen hadden. Inmiddels flink groter, onder andere met het succes van Spec Ops: The Line, en met dik 10 jaar aan ontwikkeling op PC gebied gaan ze nu de game maken waar zij in de tijd al van droomden. Klinkt mooi in elk geval.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/302.JPG

Op de stevige booth van Greybox, de uitgever, stonden vier vleugels opgesteld met in elke vleugel een 5 tegen 5 setup om de game aan de tand te voelen. De eerste complimenten hadden ze van mij te pakken door een toetsenbord/muis combinatie neer te leggen in plaats van de PS4 of Xdoos controllers die we in tal van andere booths tegen kwamen (en de Logitech G710 en G302 zijn prima stukjes hardware om mee te spelen). Wij speelden twee potjes die voor mijn gevoel niet meer dan 15 minuten per stuk in beslag namen. Direct werd duidelijk wat de devs bedoelden met ‘focus op strategie en niet op reactietijd’, want de schepen waren bijna schrikbarend traag. Uiteraard bewegen de snellere ‘classes’ redelijk soepel rond, maar de middenklassers en zware slagschepen vereisen geduld en tactiek om tot duidelijke voordelen over je tegenstander te komen. Er zijn uiteraard wel duidelijk skill elementen in de game in zowel het vliegen als het schieten, want mikken doe je ‘gewoon’ handmatig. Ook de toegankelijkheid lijkt in eerste instantie goed in orde, want met een korte uitleg over een handje vol controls kon je al goed uit de voeten. De twee voornaamste gevoelens achteraf waren “relaxt” en “leuk!”, wat ruim voldoende was om deze game actiever te gaan volgen.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/303.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/304.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/305.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0060/306.png

Voor meer beelden kan je beter even op hun site kijken.

De closed beta lijkt inmiddels in volle gang (nu even access proberen te regelen…), en als het goed is komt deze game binnen een aantal maanden definitief uit. Een precieze datum wilden ze niet geven, de bekende ‘it’s done when it’s done’ dus wat prima is, maar de doelstelling is de game uiterlijk vroeg in 2016 uit te brengen.

#Spaceships4tw

Overzicht Gamescom Blogs Stephan / Foritain:
- Gamescom Inleiding
- Retro- & family games
- Er is ook hardware! CaseKing Powerrr
- ROCCAT
- Corsair
- Casemods
- Dreadnought
- Dying Light: The Following


Overzicht Gamescom Blogs Pim / pclinde:
- Gamescom 2015 – Een nieuwe ervaring
- Intel
- MSI
- Nintendo
- eSports + games
- Drakensang Online
- Gamescom Random
- Keulen City (beer included)

Overzicht Gamescom Blogs Herman / Kiswum
- De Beursvloer
- De Tweakers Express
- Dudes in dresses!

Gamescom - Casemods!

Door Foritain op maandag 17 augustus 2015 23:14 - Reacties (6)
Categorie: Gamescom 2015, Views: 2.369

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0054/001.png

Ook casemods zijn een belangrijk onderdeel van Gamescom. Praktisch overal loop je wel tegen dikke, opvallende, of ronduit bizarre systemen aan, en dan heb ik het nog niet eens over de systemen bij de talloze booths die uit stock-componenten bestaan en er ook bijzonder goed uitzien. Hoewel ik dit stukje vooral bij wat plaatjes zal houden, ik weet tenslotte over de meeste mods helemaal niets anders dan dat ze in het oog sprongen, was het wel leuk om de live-case-mod-competitie even uit te lichten. Deelnemers kregen 24 uur de tijd om een casemod vanaf scratch te maken, dus tijdens ons bezoekje zagen we mensen al flink bezig. Zeker leuk om die mensen aan het werk te zien. Wij waren hier echter vrij vroeg in het schema (met nog ruim 22 uur te gaan), dus de resultaten lieten nog op zich wachten. Ik weet overigens niet welke uiteindelijk gewonnen heeft, mocht je dat weten hoor ik het graag!

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/301.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/302.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/303.JPG

Verder, uiteraard kon ik niet om onze Nederlandse vriendjes van FAT heen met hun mooie BitFenix Atlas en Aegis, en daarbij het feit dat zij alle GC dagen als echte die-hards gewoon op de beursvloer stonden. Voor de rest, tja, iets met een picture en 1000 woorden?

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/401.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/402.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/402-3.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/403.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/404.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/405.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/406.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/502.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/503.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/504.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/505.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/506.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/507.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/508.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/509.JPG

Dit was uiteraard wel onze echte favoriet van het hele evenement: een roze retro-phone met dramatisch slechte furrrr. Maar goed, genoeg te zien dus, en voor ieder wat wils?

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0059/510.JPG

Overzicht Gamescom Blogs Stephan / Foritain:
- Gamescom Inleiding
- Retro- & family games
- Er is ook hardware! CaseKing Powerrr
- ROCCAT
- Corsair
- Casemods
- Dreadnaught
- Dying Light: The Following


Overzicht Gamescom Blogs Pim / pclinde:
- Gamescom 2015 – Een nieuwe ervaring
- Intel
- MSI
- Nintendo
- eSports + games
- Drakensang Online
- Gamescom Random
- Keulen City (beer included)

Overzicht Gamescom Blogs Herman / Kiswum
- De Beursvloer
- De Tweakers Express
- Dudes in dresses!

Gamescom - Corsair

Door Foritain op zaterdag 15 augustus 2015 22:34 - Reacties (3)
Categorie: Gamescom 2015, Views: 1.399

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0054/001.png

Ook Corsair was aanwezig op Gamescom, echter vond onze ontmoeting ditmaal achter de schermen plaats. Best prettig als je inhoudelijk over hardware wilt kletsen, want op de beursvloer is dat funest voor zelfs de meest geoefende stem. Geloof mij maar, mijn vrouw heeft een uitstekend stemvolume, maar zelfs haar stem toonde na een paar dagen beurs-praten echt wat vermoeidheid (en wederom moet je mij geloven: Daar heeft ze zelden last van ;) ). De ontmoeting met Corsair was dan ook heerlijk ontspannen, en onder het genot van een espressotje konden wij lekker aan nieuwe hardware voelen. En nieuwe hardware was er genoeg, want er stonden tal van nieuwe producten.

We begonnen met nieuwe headsets. Niet heel onverwacht, want de Vengeance headsets van Corsair gingen inmiddels al een paar jaartjes mee. De naam Vengeance (bij headsets althans) maakt plaats voor “Void”, en deze headset komt in een draadloze-, USB-, en analoge variant. Het is Corsair, dus uiteraard zien we o.a. RGB LEDs, een tof design, etcetera. Omdat ik een ongelofelijke prutser ben met compact en smartphone camera’s (ik kan nog wel overweg met mijn DSLR) hou ik het bij deze even bij een stock foto, want die van mij leken stuk voor stuk nergens op. Ik moet zeggen: De gele variant is heel erg tof.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/301.png
Mocht je geel niets vinden, er komt ook een witte en zwarte variant.

De Scimitar is een nieuwe muis, waarbij de 12 duimknoppen direct duidelijk maken dat het om een MMO muis gaat (tenzij jij graag CS:GO of BF4 speelt met 12 duimknoppen?). Uiteraard ook met RGB LED verlichting in verschillende zones en een passend ‘gamey’ design. Opvallend is dat de duimknoppen (als blok) naar voren of achteren te schuiven zijn om naar je eigen hand correct af te stellen. Op mijn vraag hoe het zat met de stabiliteit hadden ze vlot antwoord: met een inbussleutel zet je het geheel vast, dus dat zat wel goed. Exact welke sensor het is was mij nog niet duidelijk, maar het betreft in elk geval een nieuw optisch model. Spannend, want zowel de Scimitar als de headsets komen de komende weken al op de markt.

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/401.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/402.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/403.JPG


De klappers waren voor ons wel de toetsenborden. De ‘Strafe’ had ik in de Computex serie al getoond en deze is inmiddels ook verkrijgbaar, echter de luxere RGB Strafe met o.a. een polssteun was wel nieuw en maakte een toffe indruk. Nog mooier was echter de eerste ervaring met de nieuwe switch: Net als Corsair lange tijd de exclusieve rechten had op de Cherry MX switch met RGB LEDs kondigden ze op Gamescom ook een nieuwe exclusive aan: De Cherry MX Silent. Naast de normale strafe RGB komt dit toetsenbord ook in een silent uitvoering. Vooralsnog zijn enkel de lineaire switches in silent uitvoering te krijgen (rood en zwart), maar de indrukken waren zeer positief. Duidelijk Cherry, maar als je de knop tot de bodem drukt hoor je spontaan niet meer dat het een mechanisch toetsenbord is; ze zijn echt veel en veel stiller. Een hele mooie ontwikkeling, die ik binnenkort hoop uitvoerig te kunnen testen. Maar er is dus zeker hoop voor liefhebbers van mechanische bordjes die hun pronkstukjes thuis moeten (of thuis niet mogen gebruiken!) omdat ze te veel ‘bottomen’. Opvallend is dat de meerprijs ten opzichte van de normale variant slechts 10 Dollar is (150$ voor Strafe RGB, 160$ voor Strafe RGB Silent).

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/501.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/502.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/503.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/504.JPG

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/505.JPG

Oh, en nog iets met nieuwe software die tegenwoordig alle apparaten in één pakketje beheert in plaats van een pakket per product. Scheelt weer geneuzel met updates, en maakt het tevens mogelijk dat de RGB lichteffecten van al je Corsair randapparatuur samenwerken om je game prestaties tot het hoogste niveau te brengen. Grapje natuurlijk, maar het ziet er wel bizar goed uit tezamen, en dat is toch ook niet onbelangrijk!

http://www.techtesters.eu/foritain/blog/0058/601.JPG

Overzicht Gamescom Blogs Stephan / Foritain:
- Gamescom Inleiding
- Retro- & family games
- Er is ook hardware! CaseKing Powerrr
- ROCCAT
- Corsair
- Casemods
- Dreadnaught
- Dying Light: The Following


Overzicht Gamescom Blogs Pim / pclinde:
- Gamescom 2015 – Een nieuwe ervaring
- Intel
- MSI
- Nintendo
- eSports + games
- Drakensang Online
- Gamescom Random
- Keulen City (beer included)

Overzicht Gamescom Blogs Herman / Kiswum
- De Beursvloer
- De Tweakers Express
- Dudes in dresses!